sobota, 9. mája 2015

Monument 14 (Emmy Laybourne)



Na niektoré knihy sa mi píše recenzia ľahko a na niektoré ťažko. Práve toto je ten druhý prípad. Neviem čo mám napísať, neviem ako začať. Stále to odkladám a teraz si už nepamätám, ako sa volali niektoré postavy. 

Hlavnou postavou je sedemnásťročný Dean, ktorý je -ako inak- zamilovaný do najkrajšieho dievčaťa na svete, lenže tá jeho lásku neopätuje. V jeden deň nestíha do školy. A tak rýchlo beží, aby stihol autobus. Všetci si myslia, že to bude deň, ako každý. No v ten deň sa im zmení všetko. Začne silné krupobitie, ktoré zničí autobus. A tak sa Dean a ďalších trinásť deti schová v supermarkete. Kde si musia všetko prispôsobiť, aby mohli žiť.

,,Čo som počul, Niko žije so svojím dedkom v chate v predhorí Mount Herman, jedlo si musí uloviť, nemajú zavedenú elektrinu a namiesto toaletného papiera používajú divoké huby."


V knihe bolo veľmi veľa postáv. Obľúbila som si tam máloktorých. Každá postava bola iná, dobré vykreslená. Dean mi napriek tomu, že robil pár dobrých vecí (napríklad varil), nebol sympatický. Raz sa správal normálne, inokedy som len krútila hlavou nad tým, čo robí. Nemala som ho veľmi rada, ale na mieste rozprávača si nedokážem nikoho iného predstaviť.  Alex, mladší brat Deana. Toho som si obľúbila o niečo viac. Bol na svoj vek vyspelý, zodpovedný a veľkým prínosom pre túto skupinu detí. 

,,Prešiel som prielezom na strechu. Ako by som mohol popísať, čo som tam uvidel? Za prvé, strecha bola posiata krúpami a podlaha bola na mnoho miestach preliačená." 

Ku knihe som sa dostala vďaka Rodaw, ktorú určite poznáte a keďže na Martinuse je zľava na túto knihu (stojí len pár eur) neváhala som. Najskôr som si myslela, že sa k nej ani nedostanem, pretože v tom období som mala veľa neprečítaných kníh, ktoré ma lákali viac... Nakoniec som knihu prečítala, keď sa konal Read-a-thon. 

Monument 14 sa rýchlo číta, má necelých tristo strán. Od prvej strany ma zaujal vďaka štýlu písania. Párkrát som sa aj zasmiala. Je to typ knihy, pri ktorej hádate, čo sa môže stáť, ale pravdepodobnosť, že to uhádnete je tak päťdesiatpercentná. Sú tam nečakané zvraty, ktoré sú do detailu premyslené ako celá kniha. Autorka má skvelé nápady. Napríklad s krvnými skupinami.. 

Monument 14 určite patrí k tým lepším knihám. Veľmi sa mi páčila a určite si prečítam aj ďalšie dva diely, na ktoré sa teším. Koniec knihy je taký, že si po ňom budete okamžite chcieť prečítať ďalšiu knihu, aby ste vedeli, ako to bude ďalej. 

6 komentárov:

  1. Monument 14 jsem už četla - tedy jenom první díl - a byla jsem nadšená:) Moc se mi to líbilo, i když to mělo své chybky a kniha je spíše pro méně náročnější čtenáře. Skvělá recenze:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak. Je to taká príjemná oddychovka. :) Ďakujem pekne. :)

      Odstrániť
  2. Kniha o honičke? :D
    Dúfam, že sa v utorok aj nám zničí autobus, bola by švanda prebývať v Tescu :D
    Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. I já jsem si tuto knihu moc oblíbila a těším se, až si přečtu další díl! :)

    OdpovedaťOdstrániť

 
Lovingly designed by Tasnim