streda 20. mája 2015

Stratení a nájdení (Brooke Davisová)

Anotácia:

Millie Birdová alias Slečna Hrobárka má sedem rokov a vždy nosí červené gumáky, ktoré ladia s farbou jej kučeravých vlasov. Matka bojujúca so žiaľom za manželom ju zabudla v obchodnom dome a už sa po ňu nevráti.
Agatha Panthová je osemdesiatdvaročná žena, ktorá od smrti svojho manžela nevyšla z domu ani s nikým neprehovorila. Dni trávi pozorovaním svojho starnutia, sledovaním televízneho šumu a vykrikovaním z okna na okoloidúcich.
Karl Hmatopisár má osemdesiatsedem rokov. Keď mu umrie manželka, syn ho umiestni do domova dôchodcov, odkiaľ ujde.
Keď sa títo traja stratení ľudia náhodou stretnú, spoločne sa vydajú na dlhú cestu po Austrálii. Millie, Agatka a Karl sa rozhodnú porušiť pravidlá, aby nakoniec zistili, že prežívanie smútku môže byť kľúčom k životu.

Málokedy napíšem ako sa mi páči obálka, pretože na to zabúdam. Ale tu som nezabudla. Veľmi sa mi páčia farby, ktoré sú na obálke. Je to jednoduché a krásne.


Kniha sa mi páčila tak pol na pol. Väčšinou ma bavila, ale niektoré strany boli nudnejšie a snažila som sa ich čo najrýchlejšie prečítať. Väčšinou za tie nudnejšie časti som považovala tie, ktoré boli o Karlovi Hmatopísarovi (jeho priezvisko mi príde vtipné a taktiež o ňom niečo prezradí). Strany sa obracajú samé, pretože autorka má jednoduchý štýl písania. Nie je to hrubá kniha (skoro 230 strán), takže pokiaľ by som mala viac času, určite by som ju zvládla prečítať za jeden deň. 


,,Ďalšia vec, ktorú Millie zaručene vie o svete
Je dôležité mať mamu. Mamy nosia deťom bundy,zapínajú elektrickú prikrývku, keď sa chystajú spať, a vždy vedia, čo dieťa chce, lepšie ako ono samo. Niekedy dovolia, aby im deti sedeli v lone a hrali sa s prsteňmi na ich rukách, kým v televízii beží program Ber alebo Neber"

Čítala som, že na niektorých pôsobila kniha depresívne, no na mňa málo. I keď je asi trochu smutné, že matka nechá svoje dieťa v obchode. Alebo ako jedna stará a osamelá pani trávi čas. A tak isto aj pán..

Postavy boli zaujímavé a divné. Veľmi divné.

Millie Birdová nie je úplne klasické sedemročné dieťa. Vedie si zápisník, v ktorom má zoznam mŕtvych  zvierat či ľudí, ktorých videla. A všetkým hovorí, že zomrú. Millie som si celkom obľúbila, no nedokážem ju presne odpísať. 

Agatha Panthová celý deň trávi zaujímavým spôsobom. Taktiež má svoj zápisník, v ktorom si píše, kde sa jej objavila nová vráska a podobne. Kričí na ostatných ľudí z okna, čo je na nich zlé. Agathu som si obľúbila z postáv najviac. Prišlo mi vtipné, ako stále kričí..Aj keď chce hovoriť potichu. 

Karla Hmatopisára som si máličko spojila so Storočným starčekom, ktorý vyliezol z okna a zmizol. Obe postavy z týchto kníh sú si podobné. A aj preto som ho nemala rada, i keď bol občas trochu vtipný (napríklad sa tváril, že je mŕtvy a potom zvolal: "Prekvapenie"). 
Títo traja divní ľudia sa stretnú a spolu sa rozhodnú nájsť Millienu matku.


,,Millie prechádzala prstami po čiarke medzi otáznikom a rokom pavúkovho úmrtia. Tam a späť, tam a späť. Je zvláštne, že táto malá vodorovná čiarka symbolizuje celý život, pomyslela si."

Kniha určite nepatrí k najlepším, ale ani k najhorším. Mne sa páčila, i keď nejaké chyby som tam určite našla. Pokiaľ vás zaujala, prečítajte si ju. No pokiaľ si ju neprečítate, nestratíte tým nič. 

Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Vy si ju môžte kúpiť napríklad tu.

5 komentárov:

  1. Ešte som o tejto knihy nepočula, ale vyzerá byť fajn :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som o tejto knihe ešte nepočula :O
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Minule som sa po nej pokukovala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kniha vyzerá zaujìmavo, rozmýšlam, že si ju aj kùpim, videla som ju za 6€, tak porozmýšlam :)
    Pekná recenzia!! :)
    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

 
Lovingly designed by Tasnim