sobota 20. júna 2015

Elita (Kiera Cassová)

Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie. Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom?

Najskôr som si myslela, že sa mi Elita nebude páčiť. Nemala som k tomu žiadny poriadny dôvod, proste pocit. Ale nakoniec sa mi kniha páčila už od začiatku, ktorý bol určite lepší, teda menej nudnejší, ako v Selekcii.


Obálky tejto série sú tak dokonalé. Škoda, že kniha bez preobala je biela, pretože sa môže ľahko zašpiniť. Čo sa mi ešte našťastie nepodarilo.

Postavy boli viacmenej také isté. Avšak Americu už nemám radá ako v prvej časti. Tá jej nerozhodnosť má už pekne štvala. A tak isto aj jej žiarlivosť. To bolo celé zlé. Aspen sa o niečo zlepšil. Nebol už taký idiot, až ku koncu. A Maxon sa nezmenil. Stále ho mám rovnako radá.  Obľúbila som si kráľa, otca Maxona. *Píše to škodoradostne* 

,,Prišlo mi nevoľno. Pociťovala som krutú úľavu, že som to nebola ja, a cítila som sa za to tak previnilo, že som sotva dýchala. Bola som hrozný človek, hrozný priateľ. Hanbila som sa za seba. Neostávalo mi nič iné, len plakať."

Autorka si zachovala svoj štýl písania. Elita sa čítala ľahko, rýchlo a zaujímavo. Opäť prišla s novými originálnymi nápadmi, ktoré knihe dodali výnimočnosť. A samozrejme, útoky rebelov, ktoré budú silnejšie ako v Selekcii. Dokonca sa zistí, prečo napádajú kráľovstvo! Nové zvraty, ktoré vás prekvapia. Škoda, že koniec je menej prekvapivý. Bolo by zaujímavé, keby to skončilo inak. Škoda, že názvy kníh sú spoilery samé o sebe. Páči sa mi rozdelenie na Kasty, i keď v prvej časti som ti to nejak neuvedomila, je zaujímavé, že podľa kást si môžu vyberať povolanie a podobne. Situácie v ktorých sa nachádzali niektoré postavy mi prišli smiešne. Neboli to zlé nápady, práve naopak. Ale vyhrala moja škodoradosť.

Kniha sa mi páčila, keďže je oddychová a teraz mi to dobre bodlo. Avšak s odporúčaním tejto série nie som si istá, pokiaľ vás zaujala, skúste. 

Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Vy si ju môžte kúpiť napríklad tu

7 komentárov:

  1. Veľmi sa mi páčila táto časť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jednotku som si požičala od kamarátky a nebolo to nič moc... Do dvojky sa teraz už moc nerniem, ale tiež si ju určite prečítam. Škoda, že žiadne nové postavy nepribudnú, škoda, že Aspen žije aj na konci druhej knihy, dúfala som, že tí barbari zaútočia a on bude "nešťastnou" náhodou udupaný tisíckami nôh :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! :D So všetkým súhlasím. Mohla prísť nejaká nová postava a urobiť nečakaný zvrat. A tiež som dúfala, že Aspen zomrie. Bolo by to super :D

      Odstrániť
  3. Pekná recenzia! :) Čo ja viem, Elitu som zatiaľ nečítal, ale pripadá mi strašne taká...romantickejšia než Selekcia :D Ale určite sa do nej pustím, nech to mám prečítané a doma vystavenú krásnu obálku :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) A to je pravda, tej romantiky tam bolo oveľa viac. Trochu ma to štvalo :D Tie obálky sú naozaj veľmi pekné a vedľa seba musia tie knihy vyzerať super :D Škoda, že mám len Elitu :D

      Odstrániť
  4. Selekcia bola skvelá, ale Elita ma trošku sklamala. Uvedomila som si, že Americu nemám rada. Ona sa nevie rozhodovať, vadila mi dosť a aj Aspen.:D Ten asi ešte viac ako America. Jedine to zachraňoval Maxon, aj keď ten ma tiež niekedy dopálil.
    Každopádne knihy sa dobre čítajú, ide to rýchlo a dokonca ma to aj baví. Škoda, že som nechtiac narazila na anotáciu k The heir a viem ako to celé dopadne :/
    Pekná recenzia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež Americu nemám po Elite v obľube. Tá jej nerozhodnosť bola naozaj hrozná a žiarlivosť taktiež. :D Prišlo mi blbé, že žiarlila na každú, ktorá bola s Maxonom, ale ona mohla byť aj s Aspenom. :D Ja som anotáciu k The heir tiež videla, ale nejak mi to nevadí. :) Ďakujem pekne :)

      Odstrániť

 
Lovingly designed by Tasnim