streda, 15. júla 2015

Erebos (U. Poznanski)

Triler, pri ktorom vám v žilách tuhne krv… Erebos je počítačová hra s prísnymi pravidlami. Toho, kto ich poruší, čaká krutý trest, alebo… smrť. Erebos ale dokáže splniť aj tie najtajnejšie priania. Ako je možné, že hra o každom všetko vie? Čo vlastne Erebos chce?

Kniha sa mi dostala do rúk v podstate náhodou. Najskôr  som ju videla u Anet a potom v Priore (na zraze) som si ju kúpila za výbornú cenu. Nemala som nejaké veľké očakávania, ale tešila som sa. 


Erebos je počítačová hra, ale nie úplne normálna. Hráčom dáva úlohy, ktoré sú často desivé a dokáže zabíjať. Erebos je plný tajomstiev, ktoré spolu s niektorými hrdinami postupne odkryjeme. 





Stvoril som niečo, čo nikto pre do mnou nestvoril, ale svet nie je mojím svedkom a nikdy ním nebude.

Od prvých strán sa mi kniha páčila, nemohla som sa od nej odtrhnúť (až o jedenástej večer, keď som bola unavená a moje oči sa zatvárali po každej jednej vete). Autorka používala ľahké slová, takže sa kniha čítala ľahko, ale pomalšie. Nestáva sa mi často, že za hodinu prečítam tridsať strán - niekedy menej, niekedy o troch uviac. Ale aj tak to stálo zato. 


Kniha je plná napätia, akcii a tajomstiev. Všetko som prežívala s hlavnou postavou, Nickom a jeho Sariusom. Nick bol vcelku fajn, ale často ma štvalo jeho správanie. Erebos všetkých zmenil. Aj jeho, v niektorých situáciach prestal byť ten milý  a normálny chalan. Sarius bol jeho postava v hre. K tomu sa nedá moc napísať, ale často riskoval (v hre). Všetky postavy boli prepracované, ale veľa z nich som si neobľúbila. K najlepším patril Victor a Jamie. 

Teraz budem ničiť. Kto mi to môže vyčítať? Ak existuje spravodlivosť, podarí sa aspoň to posledné.

Počítačová hra, ktorá zabíja bol úžasný nápad. Keby ju hrám, v reálnom svete ja, asi by som ju po pár minútach vypla. Ale hráči v tejto knihe boli odvážnejší ako ja. Všetko bolo vymyslené do detailov a často to bolo strašidelné, pretože Erebos vedel o vás.

Všetko bolo dobre, veľmi som si užila odhalenie celého Erebosa, bolo to prekvapivé a zaujímavé. Všetko okolo toho bolo dobre vymyslené, zaujali ma tie dôvody. Ale páčilo sa mi aj hranie hry. Bolo to všetko skvelé, ale aj v tejto knihe som našla menšie chyby, ktoré sa mi nepáčili. Posledných dvadsať - tridsať strán ma už nejak nebavilo, čo ma mrzelo. A keďže nechcem nejak moc spoilerovať, neprezradím čo sa mi ešte nepáčilo. 


Autorka má naozaj talent, kniha sa mi páčila. Bola zaujímavá, originálna, skrátka skvelá. Málo chýbalo k dokonalosti. Práve som zistila (veľmi skoro som zistila), že autorka napísala aj knihy, na ktoré sa chystám. Už sa teším a dúfam, že to bude rovnako skvelé ako Erebos, ktorý vám určite odporúčam. 



3 komentárov:

  1. Moc pěkná recenze :) Já měla z této knihy dost smíšené názory. Od autorky mě víc zaujalo Saeculum - to určitě doporučuju.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Edit: smíšené pocity samozřejmě :D

      Odstrániť
    2. Aj na Saeculum sa chystám, takže som zvedavá. :) A ďakujem moc!

      Odstrániť

 
Lovingly designed by Tasnim