sobota 31. októbra 2015

Džínsový denník 5 (Zuzka Šulajová)

Piate pokračovanie kultovej série. Odkedy sa Paula rozišla s Lukášom, jej život akoby stagnoval. Potom však Patrik príde s návrhom, aby s ním išla navštíviť brata do Sydney. Paula spočiatku odmieta, ale nakoniec odcestuje spolu s Denisou, ktorá práve rieši osobnú drámu. Paula sa prekvapivo rozhodne zostať v Sydney celkom sama. Spoznáva rôznych ľudí, rôzne kultúry, cestu jej skrížia problémy, ale aj chalan, ktorý jej pomôže – paradoxne i roztápať ľady medzi ňou a Lukášom. Paula sa bude musieť rozhodnúť: ostane žiť v cudzej krajine alebo sa vráti na Slovensko, kde je všetko hore nohami?

Od môjho prečítania prvej časti z tejto série už prešla nejaká doba. Nedávno vyšla už piata časť, na ktorú  som bola veľmi zvedavá. Avšak nebolo to už také, ako predtým.  

Postavy sú opäť o niečo staršie a rozumnejšie. Od rozchodu Pauly a Lukáša prešli tri roky, ale mala som pocit, že sa rozišli pred mesiacom. Také bolo ich správanie. Paula už je dávno dospelá, ale v niektorých veciach stále taká istá. A navštívi Sydney. Ten nápad sa mi ešte pred vydaním knihy nejak nepozdával. Asi som si to nevedela predstaviť, keďže Paula bola často nemotorná a v cudzine
má byť  
sama. Ale moje predsudky boli zbytočné, keďže Zuzka to opísala naozaj dobre a mne sa to dokonca celkom páčilo. Niektoré postavy tam chýbali, keďže tam boli len občas. Teda Lukáš, aspoň bolo na ňom vidno, že veľmi dospel. Stále ho mám rada. A nesmel chýbať starý dobrý Ivo, otravný ako vždy.

A noví ľudia v okolí. Mne sa väčšina nepozdávala. Niektorí tam boli divní a nepríjemní. A zdalo sa mi, že je ich tam až moc. Proste ako by ste chceli do jednej knihy nahádzať čo najviac nepríjemných ľudí. Našťastie tam boli aj milí ľudia, ktorých som si obľúbila. A Vilas medzi nich rozhodne nepatril! Bol dotieravý.  

Nebolo to  ako pri prvej, druhej a tretej knihe. Úplne iná atmosféra a miestami ma to aj dosť nudilo. Aj tak som pri denníku dokázala vydržať. Inak si Zuzka udržala svoj štýl písania - jednoduchý a vtipný. Čítalo sa to rýchlo a dobre mi to padlo, keďže tento mesiac je pre mňa strašný. Stále som behala po doktoroch, škola a trochu viac práce doma. A Džínsový denník bol fajn oddychovka. Takže som rada, že som si vybrala práve túto knihu.

Bolo fajn čítať zážitky z Austrálie, ktoré boli veľakrát mizerné. Aspoň som sa zasmiala alebo naopak, krútila hlavou a vydesene čítala. Ľudia vedia byť hnusní a nahnevať sa za každú maličkosť. Páčilo sa mi ako cestovala a spoznávala nové miesta, z opisov vyzerali úplne úžasne. Nové okolie Paule určite pomohlo, usporiadala si to v hlave a bolo to niečo nové, pretože keby zostala v Lamači, asi by nebolo o čom písať. 

Pamätám si, ako pri tých prvých častiach bolo na zadnej strane knihy napísané, že je to už posledná časť. A pozrime sa, ešte nás čaká šiesta kniha, ktorá ma byť vraj posledná. Som zvedavá, čo nám prinesie posledná časť. Zatiaľ nemám zlé pocity z toho, že to už končí, práve naopak. Som aj celkom rada. 

Knihu  som dočítala už dávnejšie, ale nemohla som nájsť to správne slovo. Mala som z nej po celý čas zmiešané pocity. Raz to bolo skvelé a potom sa to úplne zmenilo. Myslím, že táto piata časť bola pre mňa najhoršia zo všetkých. Ale celkom sa mi páčila, keďže to bolo trochu iné.
 ( Asi by som knihu hodnotila 3,5 bodmi, ale keďže nemám
 urobené také hodnotenie, dala som to na štyri. Je to na hrane.)

Za recenzný výtlačok ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre Školy. Vy si ju môžte kúpiť napríklad tu.

1 komentárov:

  1. Recenze se mi četla vážně pěkně! :) A musím říct, že tě obdivuju, že si u této série zůstala i po tolika dílech :)

    OdpovedaťOdstrániť

 
Lovingly designed by Tasnim