nedeľa 10. januára 2016

Vymyslela som si ťa (Francesca Zappia)

Autor 
Originálny názov -  Vydavateľstvo - Yoli
Rok vydania - 2015
Väzba - paperback
Počet strán - 
352

Anotácia:
Stredoškoláčka Alex je schizofrenička a každý deň zvádza ťažký boj, aby rozoznala skutočnosť od halucinácie. Napriek ťažkému ochoreniu je Alex pevne odhodlaná zachovať si zdravý rozum a ísť na vysokú školu. Vernými spoločníkmi na jej neľahkej ceste sú fotoaparát, magická guľa a jej mladšia sestra Charlie, ktorá ako jediná pri nej stojí za každých okolností. Všetko sa vyvíja nádejne, ale potom sa začne nový školský rok a ona stretne Milesa, chalana, pri ktorom sa jej rozbúši srdce. Je naozaj skutočný? Nevymyslela si ho? Skôr ako spozná pravdu, nájde si nových priateľov, povymetá večierky, zamiluje sa a zažije všetky slasti a strasti tínedžerského života. Alex je naučená žiť vo svojom svete. Zvládne aj ten náš?

Krásna obálka, zaujímavá anotácia a opäť moje hlúpe predsudky. Z tohto niekdedy môže vzniknúť to, že sa neobávam zbytočne. Ale toto je ten iný prípad. Vymyslela som si ťa ma prekvapila a veľmi som si ju zamilovala. 
Aj keď som chvíľu bola neistá, hneď po prvých stranách to zmizlo.


Všetko som si vymyslela? Celý tento svet bol len v mojej hlave? Ak niekedy precitnem, budem v nejakej vyčalúnenej miestnosti, celá uslintaná? Budem to vôbec ja?


Schizofrénia nie je najľahšia téma, aj keď veľmi zaujímavá, a rátala som s tým, že sa stane nejeden moment, ktorý má dojme. V knihe to bolo naozaj dobré a reálne opísané. Celý čas som s hlavnou postavou, Alex, zdieľala pocity. Tešila som sa s ňou, smútila a všetko som prežívala tak, ako ona. Bola skvelá a zaujímavá. Vyslobodené kraby, fotoaparát, ktorým sa snaží odhaliť, čo je skutočné a čo nie, a jej červené vlasy - to sú veci, ktoré mi pri nej hneď napadnú. A ktoré ju charakterizujú. Inteligentná a neobyčajná hrdinka s peknými myšlienkami. Nestáva sa vždy, že nám na postave v knihe nič nevadí. A práve na Alex mi nevadilo vôbec nič. Také isté to je pri Milesovi, ktorý sa snaží zapadnúť. Inteligentný a tiež trochu iný a to hlavne kvôli nemeckému prízvuku. Autorka vytvorila úžasne zaujímavé postavy, ktoré som si zamilovala. A spolu sú naozaj zlatí. Z ostatných postáv som si neobľúbila nikoho tak, ako Alex či Milesa, ale nebolo na nich nič, čo by mi vadilo. Aj keď som mala občas problém zapamätať si pár mien. Z týchto postáv som si najviac obľúbila Charlie. Skvelá a roztomilá postava.
Keď dočítal, urobil niečo tak neočakávané, že mi takmer vypadol Bunsenov horák a skoro som podpálila spolužiakov oproti nám. Zasmial sa.
Autorka píše pútavo a mne jej štýl neuveriteľne sadol. Nestalo sa, že by ma nudila. Avšak na konci sa mi to zdalo mierne chaotické, strácala som sa v tom a preto som si niektoré odseky prečítala aj druhýkrát. Úprimne netuším, čo by som knihe vytkla, pretože sa mi páčilo všetko. Vymyslela som si ťa patrí určite k mojim obľúbeným knihám a vrátim sa k nej, pretože je pre mňa nezabudnuteľná a som šťastná, že túto knihu môžem vlastniť. 
Kniha s nádhernou obálkou (som rada, že nechali originálnu, pretože vystihuje príbeh Alex) a úžasnou témou. Na to, že je to debut autorky, stopercentne sa podaril.  
A čí som dostala to, čo som čakala? Ešte viac. Oveľa viac. Túto knihu naozaj odporúčam. 



Za knihu ďakujem vydavateľstvu Ikar. Pokiaľ vás zaujala, môžete si ju kúpiť práve tu .

2 komentárov:

  1. Ach, tá obálka je vážne krásna ♥ A vyzerá to tak, že pribehovo ešte krajšia, takže si ju píšem na svoj zoznam kníh, ktoré si chcem určite prečítať :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa to veľmi páčilo, tak dúfam, že aj tebe sa bude :)

      Odstrániť

 
Lovingly designed by Tasnim